Tangan & petua

Heh...cte ni dlm seminggu dr kejadian tgn aku trgeliat masa tgh bersilat mgkn dlm 17/09/09 mcm tu la...nak dijadikn cte (mmg dah jd cte pun) mlm tu masa tgh main mnghambur rimau aku kne jd kambing yg hjg blkg dan time tu si brock a.k.a syam dia kne main tgkp dahan...skali dia lompat trhempap atas aku, dgn padang yg agak licin mlm tu ditakdirkn tgn aku trgeliat akibat percubaan si syam yg xmnjd

Buat pertama kali dlm idup aku rasa mcm mana nak pitam...smua kabur, pe yg org lain ckp xdgr dah..dia pnyr sakit trgeliat, Pergh!! jgn cte beb..dah trkena tu aku dok la tepi padang tu. Yg agak menydihkn bkn diorg nak 'brtanggungjawab' atau krg2nya brikhtiar ke pe ke..seko2 lari mke cuak. Mgharapkn si zack le tmnkn aku. Cikgu pun ade gak dtg tp tu la, skdr dtg tgk2 la. X semenggah perangai seko2...naik benci pun ade gak.

Udah dr tu, aku blk tdo...sok pagi bgn tgn dah kebas2. Sejuk2 pun ade gak. Aku dah naik cuak trus contact si Harith ajak dia gi ngurut. Aku ni kalo hal2 trgeliat ke, trkehel ke, ralat skit nak gi spital...nnt dia kata patah la pe la...call themselves 'medical staffs'...boo-hoo.

La dr ni aku akan susun cerita ngikut chronology tang ble aku dpt petua psl tgn.
  1. "Blk nnt, kau pegi ke tempat kau trgeliat tu, kau buat tukar -ganti dgn batu atau kayu. Ini petua! nak bohong buat ape?" begitu la kata2 nek jenab (jay-nab). Masa aku dgr tu aku dah trpinga2 dah. Dah la tgh menahan sakit kene uli tgn dek org tuo tu. Dia pnyr sakit kne uli, Perghh! jgn cte lg beb. 5 kali aku mntk time-out. Meronta2 jgn ckp la. Dah hbs sesi penderaan, aku smpi umah bincang2 dgn ahli majlis agama rumah yg by default, trdiri dr bdk2 umah gak la. Kami putuskn utk tidak membuat tkr-ganti tu krn tkt jatuh syirik.
  2. Masa tido alaskn tgn dgn bantal supaya lbh tinggi dr badan. Yg ni aku dpt dr si Harith dan di-approvekn oleh panel2 kesihatan peribadi aku yakni mak dan awek. Jd aku rasa xde masalah nak amalkn ni.
  3. Balut dgn daun tembaga suasa. Yg ni otai pnyr petua, nak buatnya agak mkn masa skit psl nak spu daun tu dgn minyak pastu layurkn lg. Tp agak brkesan gak la. Susut bengkak tgn ni.
Berikut adalah gambo tgn aku

gambo ni masa kesokan hrinya lps trgeliat tu

<-- yg ni sehari lps urut dgn nenek tu.. <-- Lebam dia dr blkg siku smpi pergelangn tgn <-- Ni tgn aku lps balut dgn daun tembaga suasa

1 comments:

fr34kshow said...

nice la bengkak ko tu.. Elok2 la sket bro.. Hehe... Weih, sila la ke blog aku.. Aku dh post mende baru... Meant to b funny, tp tataw la klau ianya funny ke x.. Peace..